torstai 18. huhtikuuta 2013

Itkua ja kuumeilua

Oltiin mutsin, Sofian ja Ainon kanssa viikonloppu Keski-Suomessa, Hankasalmella. Aino tosin oli isosleirillä eräässä leirikeskuksessa. Hankasalmella on mun mutsin lapsuudenkoti, jossa nykyään ei enää vakituisesti asu kukaan, joten se toimii meidän mökkinä :) Talvisin siellä on vähän nihkeetä olla, kun vettä ei tuu kraanasta. Sofian pesuvesi piti keittää ja juomavettä haettiin naapurista, mutta ihan hyvin pärjättiin. Oli niin ihana nähdä vaaria, serkkuja ja äidin veljeä ja sen vaimoa pitkästä aikaa! Serkkuflikkoja olin viimeksi nähnyt useampi vuosi sitten. Sofia ihastui sukulaisten luona hamsteriin ja ois halunnut koko ajan sen häkin luokse sitä kattomaan.
Mä oon lapsena aina haaveillut hamsusta, gerbiilistä tai muusta karvaisesta otuksesta, mutta koskaan en sellasta oo saanut. Nyt omassa kodissa vois hyvinkin toteuttaa näitä lemmikkihaaveita 
Just jonkun suht helppohoitoisen pikku jyrsijän voisin ottaa, koiraa tai kissaa en ainakaan vielä. Ei mulla olis tällä hetkellä niin paljoa aikaa eikä jaksamista kouluttaa ja hoitaa sellaista. 

Sofia on ollut lauantaista tiistai päivään asti kuumeessa. Aluks en jotenkin aatellut se ois kuumeessa, kun ei ilmennyt mitään muita oireita. Yleiskunto oli mitä parhain; tyttö söi, joi, leikki ja jutteli entiseen malliin. Mittasin vasta sunnuntai-iltana kotiin päästyä lämmön ja se oli 39,5! Annettiin sit Panadolia kuumetta alentamaan ja tosiaan eilen Sofialla ei enää ollut lämpöä. Sofia on ollut myös todella itkuinen, suuttunut joka asiasta eikä äiti oo saanut mennä metriä kauemmas ilman ettei oo tullut porua.
Faija kattoi Softiksen korvat ja ne näyttivät hyvältä, ei siis ainakaan korvatulehdusta. Todennäköisesti kuume ja huono olo ovat johtuneet neuvolassa annetusta MPR-rokotteesta.
L'Orealin kynsitarrat, joita testasin, pysyivät luvatut 10 päivää. Suosittelen!
Muhun iski eilen pikku flunssa, joten tänään oleskellaan vain kotona. Illalla hiusten värjäystä ja Jussi saa hakea mulle pari pakettia postista ;) Korkeita korkoja on tulossa ja jotakin olohuoneeseen.
Oon ottanut tosi laiskasti kuvia, joten tätä postausta koristaa vain ja ainoastaan mun naama.... 

4 kommenttia:

  1. Mulla on ollu kolme kääpiöhamsteria ja kaks gerbiiliä, ne oli niin söpöjä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin penskana ihan hulluna gerbiileihin! Tulostin netistä monta sivua tietoa niistä ja luin innolla kaiken tiedon:D Olin jo päättäny nimetkin kahdelle gerbiilille, joita en sit koskaan saanu :)

      Poista
  2. Me asutaan lähellä Hankasalmea. :D Hauska sattuma! Ja mun lapsuudenkoti on vielä lähempänä Hankasalmea kuin tää paikka missä nyt asun. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, kiva=)! Yleensä kukaan ei oo kuullutkaan Hankasalmesta saati tietäis missä se sijaitsee :D

      Poista